Skip to main content

7 TIPS MUDAH UNTUK KURUS DENGAN CEPAT

 Alhamdulillah umi baru sahaja sampai rumah masa ni dan laju-laju buka lappy untuk sharing my task again. Tajuk harini tak lain tak bukan mesti ada kaitan dengan umi. Umi akan share dengan semua tentang beberapa tips menarik untuk kurus dengan cepat.

Sentiasalah berfikir secara positif bila mana kita tengah berusaha untuk kurus. Tak semua proses kurus amik masa yang singkat dan mudah tapi tak semua yang nak kurus tu akan fail. percaya dan yakin adalah kunci utama bila kita dah bertekad untuk kurus.



Harini dah masuk hari ke- 24 bulan Ramadhan. Mesti ramai yang mengeluh kan bila target nak kurus sebelum raya tidak tercapai. Umi yakin sedikit sebanyak mesti jarum penimbang akan bergerak jugak kan kalau sahabat-sahabat betul-betul follow guide line yang umi share sebelum ni. Melainkan jika korang tak habiskan pembacaan tentang sharing produk dan info kurus dan sihat sebelum ni. Jangan mengeluh ya kerana setiap usaha pasti akan berhasil juga.

Macam yang pernah umi share sebelum ni, umi mengambil masa yang tidaklah lama untuk umi berjaya turunkan berat dari angka 80kg ke 50kg. Tapi apa yang penting kita tau apa yang kita makan, dan kita enjoy diet rutin barulah tak stress dan pasti akan kurus akhirnya. Dan umi dah pun buktikan kejayaan tu. So apa tips yang menarik untuk kurus dengan cepat sebelum dan selepas raya. 

Tips 1

Intermitent Fasting

Berkat bulan ramadhan ni sudah semestinya puasa adalah tarbiah utama untuk kita kurus. Sebab apa umi letakkan IF sebagai tips pertama? Bersesuaian dengan Bulan puasa di mana tubuh badan kita akan terbiasa dengan menahan rasa lapas dan dahaga dan pasti kita akan mampu bertahan lebih dari 16 jam untuk proses pembakaran lemak berlaku. paling mudah lakukan IF bermula dari 16:8 sehinggalah kita mampu untuk tambahkan masa berpuasa dan resultnya pasti gempak.

Tips 2 : Ambil Meal Replacement 

Sepanjang berpuasa nasi merupakan menu utama untuk hidangan bersahur dan berpuasa. Tahukah sahabat-sahabat di dalam nasi terkandung karbohidrat yang merupakan berfungsi seperti gula putih yang mampu mengganggu perjalanan diet jika diambil dalam kuantiti yang banyak. Jadi umi suggestkan untuk kita gantikan dengan meal replacement yang sesuai untuk hasilkan tenaga sepanjang berpuasa dan dalam masa yang sama boleh bantu bakar lemak dan turunkan berat dengan mudah. Untuk itu Umi cadangkan Set Hello New You untuk sahabat2 cuba. Sedap dan yummy.

Tips 3: Amalkan berjalan kaki 1000 step sehari

Perkara ini paling mudah dilakukan kerana pastinya perjalan seharian kita akan mudahkan target 1000 step sehari tercapai. bayangkan jika kita dapat capai 1000 langkah sehari berapakah jumlah kalori yang dapat kta bakar. Dengan mudah sahaja proses penurunan berat badan akan berlaku. Umi amalkan bersama pengambilan set puasa 1-2-3 (cinch tea) kerana best bila amik cinche tea and excersize then peluh pun mencurah-curah time tu.

Tips 4: Tidur yang mencukupi

Tahukah sahabat-sahabat jika kita tidak mendapatkan tido yang berkualiti dan cukup boleh menyebabkan badan kita menjadi lemau dan tepu. Ini menyebabkan gangguan sistem dalam badan akan terganggu dan proses pembakaran lemak dan penurunan berat tidak berjalan seperti biasa. Tidur yang cukup akan menghasilkan otak yang cergas dan berfungsi untuk merembeskan hormon yang betul untuk proses penurunan berat badan.

Tips 5: Plain Water Intake

Dalam sehari badan kita memerlukan jumlah air yang mencukupi. Mungkin ramai yang tidak biasa dengan rutin ini. Namun, cuba biasakannya selepas ini.

Caranya mudah sahaja, bawa sebotol air ke bilik tidur anda sebelum tidur dan minum air sejurus selepas anda bangun pagi.

Jika anda minum air terlebih dahulu selepas bangun pagi, ia boleh membantu menyekat selera makan anda ketika bersarapan .

Dengan itu, anda kurang mengambil jumlah kalori pada waktu pagi.

Tips 6: Cuci usus dengan herblax

Tahukah sahabat-sahabat kelebihan herblax shaklee? Pembersihan najis yang tersekat. Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita. Membantu masalah sembelit. Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi dan mampu mengempiskan perut serta turun berat badan dengan cepat.

Tips 7: Cut Sugar
Tips ni memang umi amalkan di awal-awal diet umi dulu di mana umi cut segala jenis pengambilan gula putih yang seringkali kita ambil dalam minuman dan makanan. umi gantikan dengan mengambil green tea kosong atau coffee o kosong selama 3 bulan non stop. Hasilnya badan akan cepat terasa ringan dan craving makanan manis juga akan mudah dihilangkan. cuba dulu selama 3 bulan awal dan rasakan hasilnya pada badan anda sendiri. Pasti happy dengan resultnya nanti.
Kesemua 7 tips kurus dengan cepat ni jika diamalkan secara konsisten umi yakin pasti semua berpuas hati. cuba dulu jangan mengalah sebelum bermula! Good Luck semua..

Untuk info lanjut bole click link di bawah ye umi sedia membantu😊 sehingga berjumpa lg❤️

http://www.wasap.my/+601110830519

Jangan lupa ikuti Medsos umi untuk info yang lebih banyak berkenaan puasa 
dan lain-lain lagi👸
Ramadhan Kareem

Instagram : @shakleecandy

sue, 11.47p.m.
TASEK GELUGOR , Penang

#nextlevelblogging 
#shakleethrive23
#shakleetriumph23
#blogmegashaklee
#vitaminc
#setrahmahshaklee
#shakleepenang
#shakleebertam
#shakleebukitmertajam
#shakleepulaupinang
#shakleetasekgelugor
#pengedarshakleeutara
#SetRamadhanShaklee 
#PuasaWithShaklee2023
#shakleeselangor
#shakleepahang
#shakleemelaka
#shakleejohor
#shakleenegerisembilan
#shakleeterengganu
#shakleekelantan

Comments

Popular posts from this blog

set berpantang

salam sahabiah sume....sorg sahabiah mamafiyya kt opis arini der btanya psal set 4 berpntang...alhmdulillah rezki dr Allah kn msti la berkobar2 mnunggu org bru dlm idupp..mmafiyya jg tumpg gembira bila dpt tau psal kbr gembira tu...sbb tu mamafiyya rsa ptut bkongsi sdikit info untuk tatapan sume..ade beberapa suplimen yg ptut diambil oleh si ibu untuk mnjamin ksihatan yg optimum untuk bayi n jga untuk ibu.. Untuk anda yg inginkn  set bersalin yang sesuai dan ekonomi, dan x perlu menilai antara jamu itu jamu ini. Dapatkan set bersalin/dalam pantang Shaklee, dengan harga yang cukup murah dan cukup bagus untuk memastikan anda sentiasa bertenaga dalam menguruskan orang baru. Set ini lengkap untuk 40 hari tempoh berpantang, mengandungi: Vita Lea (multivitamin) – 40 biji B-Complex with Asid Folic – 40 biji Vita-C – 40 biji Zinc – 40 biji Kini anda tak perlu risau lagi kerana set ini amat sesuai sekiranya anda menyusukan bayi. Ia tidak mengandungi sebarang bahan aktif yang berbahaya

Set kesuburan Shaklee: Alhamdulillah Penantian selama 4 tahun berakhir...

assalamualaikum sahabat semua...hope semua tugas berjalan lancar seperti yg dirancang.. Alhamdulillah hari ni g checkup kt klinik n semuanya ok..nurse pun mcm pelik dgn bacaan hb untuk 2 bulan yg mantain jek..dia siap tanya puan mkn ubat apa??almaklum lah sebelum ni klo g checkup mst ada je msalah..emm mamafiyya ni seorang pembawa thalasemia..cuma x la teruk mana tp tiap kali checkup hb n bp mst rendah..darah pun salu je pekat sgt..nk tahu apa yg mamfiyya amalkan tadaaa.... SET J - IBU HAMIL TRIMESTER 1 ish excited lak citer pasal diri sendiri entri kali ni sebenarnya mamafiyya nk citer pasal kegigihan Abg n kakak mamafiyya berusaha untuk menimang cahaya mata yg menjadi igauan selama 4 thun menanti..Alhamdulillah berkat usaha + kesabaran + tawakal dorang akhirnya semua nya berhasil... Pada awalnya bermacam2 dugaan yg mereka terpaksa tempuh tp finally segala berlaku sekelip mata... Setelah berbagai usaha dilakukan mamafiyya cuba memperkenalkan produk Shaklee..dengan harapan

WHY SHAKLEE??? 9 Sebab Kenapa Community Bussiness Shaklee Sangat Best???

 Why Shaklee??? Sejak dulu lagi soalan ni lah yang selalu bermain di minda dan selalu ditanyakan pada umi sedari umi mula joint shaklee pd 2011 dan berbiz secara serius dengan SHAKLEE 2012.. Pelbagai persepsi baik dan buruk yang timbul tika itu masih tidak dapat menggoyahkan hati ummi untuk teruskan niat murni ni... Setiap orang pasti akan ada BIG WHY bila kita ceburi satu2 perniagaan or mana-mana company kan? Biar apa pun alasannya, jawapan kepada big why tersebutlah pastinya menjadi satu asbab besar kepada kehidupan setiap orang.. umi yakin naik turun semangat tika itulah juga akan menentukan SIAPA KITA HARI INI....   ok yang tadi tu adalah cerita masa lampau yang sering ummi ingatkan pd diri untuk kekalkan momentum dalam bisnes shaklee ni sejak dulu.. walaupun langkah pertama umi bermula pada March 2012 untuk menulis blog namun momentum itu telah sebati dalam diri umi smpai ke hari ini.. So tidak hairanlah kenapa bisness jemaah (community bisness) sangat BEST!Meh umi kupas 9 sebab k