Skip to main content

VITAMIN UNTUK KULIT, HARGA MAMPU MILIK

Salam 17 Ramadhan sahabat-sahabat semua. Alhmdulillah umi baru selesai urusan majlis Nuzul Al Quran peringkat Negeri Pulau Pinang yg dihadiri oleh YDPA Tuanku n Tuanku Permaisuri... Alhamdulillah pejam celik Ramadhan kini mula perlahan-lahan melangkahkan kaki menjauh. Moga saki baki bulan rahmah dan maghfirah ini dapat dilipatgandakan amalan dan ganjaran buat kita. Jika bulan-bulan lain kita mampu untuk bangun malam untuk qiamullail, apatah lagi di bulan ini, qiyam Ramadhan sepenuhnya tanda kita adalah hamba yang patuh. Insyaallah kita boleh! Pray for Al Aqsa jugak ye shbt2..




Untuk entry kali ni umi nak kongsi dengan semua tentang vitamin yang boleh dikatakan ramai orang cari. Pastinya vitamin untuk kulit lah. Semua orang nak kulit gebu, cantik bebas jerawat dan paling penting kulit yang sihat. Tambahan pula bersempena dengan Syawal yang bakal tiba tak lama lagi pastinya ramai dah tercari-cari vitamin yang sesuai untuk kulit dan umumnya untuk kesihatan. Banyak je produk- produk yang bertambah di pasaran dan ada yang mungkin effectnya 2,3, 4 kali ganda cepatnya. Namun asasnya adalah ambil tahu dan kenal pasti apa yang kita makan untuk kekal cantik dan sihat. Bagi umi biar apa pun jenis produknya kita wajib untuk tahu bahan-bahan yang terkandung dan bukan hanya kesan semata-mata.



Set Kulit Cantik Rahmah Meal

Set Kulit Cantik kali ni hanya ada 2 item yang  HOT. Sebab apa umi cakap item2 ni adalah yang paling  hot? Mestilah hot sebab kedua-duanya produk hot selling yang paling banyak order masuk sampai sekarang. Tq Shaklee buatkan promo super best ni untuk bulan april. Wahh raya ni sempat la memasing muncul dengan wajah yang baru floses gitu dengan Vitamin Kulit Cantik ni.  

Dalam set ni terdapat ESP dan VITAMIN C. Kedua-dua ni punyai fungsi dan kebaikan yang sangat bagus untuk kulit. Apakah kelebihan tersebut? Jom kita tengok.

Kelebihan ESP (Energizing Soy Protein):

💗ESP mengandungi 5 sumber vitamin dan tinggi dengan kalsium. ESP bebas daripada asid transfat dan sumber makanan tambahan yang bebas daripada asid kolestrol. ESP sangat membantu merendahkan paras kolestrol dalam badan kerana kandungan Glisemik Indeksnya yang rendah (Low GI iaitu 39)

💗Protien sangat penting untuk kulit. Ia bantu membina kulit baru yang lebih sihat dan kukuh. Setiap 21 hari kulit kita akan bertukar baru.
Protien sebagai blok asas untuk kulit. Protein dapat membina tubuh kita, seperti batu-bata yang membina rumah kita.

💗Ia adalah penting untuk pertumbuhan, penyelenggaraan dan pembaikan tisu dalam badan kita, termasuk kulit .

💗Merupakan minuman yang lazat dan kaya dengan protein berasaskan tumbuhan, Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder menggalakkan pembaharuan sel untuk membina asas kepada kulit yang sihat.

💗Protein untuk membina kulit yang sihat. Menggalakkan penghasilan, pertumbuhan, dan perkembangan sel-sel kulit yang sihat.

💗Isoflavon, sebatian semula jadi yang terdapat dalam soya, dikaitkan dengan
penampilan kulit yang lebih baik dengan mengikat reseptor estrogen di kulit. 

💗Membantu meningkatkan keanjalan kulit dan meningkatkan penghasilan kolagen.

Kelebihan VITAMIN C Sustained Releas:

💛 Membantu Menghasilkan Kolagen.

SR Vitamin C Shaklee membantu meransang penghasilan kolagen dalam tubuh badan kita. Ia mampu menjadikan kulit wajah lebih anjal dan lebih halus. Kolagen merupakan sdalah satu sumber protein yang terdapat dalam tubuh badan kita. Ia merupakan komponen penting bagi mendapatkan kulit yang gebu dan halus. Tubuh badan kita memerlukan kolagen bagi menghasilkan kulit yang cantik dan berseri.

Ia bertindak sebagai penguat otot-otot di awajah supaya kelihatan lebih anjal dan halus. Akan tetapi penghasilan kolagen akan merosot apabila umur kita mencecah 30 tahun ke atas. Oleh itu, kita digalakkan untuk mengambil supplement yang membekalkan kolagen untuk topup keperluan tubuh badan kita. 

  • Mencerahkan Kulit Wajah

SR Vita-C membantu mencerahkan kulit wajah. Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu mencerahkan kulit wajah yang kusam dan tona tidak sekata.
Ia juga bertindak sebagai anti-pigmen, iaitu mencegah daripada pembentukan pigmen berlaku yang boleh mengakibatkan jeragat terbentuk pada bahagian wajah kita.

  • Melindungi Sel Kulit Daripada Kerosakan

Vitamin C antara vitamin yang penting dalam membantu melindungi ketahanan sel sel kulit  dari terdedah dengan sinaran matahari (UV) yang mampu merosakkan sel kulit.
Apabila sel-sel kulit mula terjejas ia akan mengakibatkan pelbagai kerosakan dan kesan terhadap kulit wajah kita. Contohnya :-

  1. Kulit menjadi kusam
  2. Sangat sensitif
  3. Kulit menjadi merah-merah
  4. Jeragat dan jerawat mula membentuk


Ok dapat sesuatu tak sahabat2? Kenapa Shaklee nama kan set ini adalah set Rahmah.. Jika kita Tengok set menu rahmah berharga lebih kurang rm5 tetapi set kulit ni hanya rm3. 30 utk satu hidangan.. Berbaloi kan?? Dan lagi super jimat set ni jugak bukan hanya fokus utk kulit semata2 malah bagi sesiapa yg mempunyai gastrik, Imun drop, diabetes, ibu menyusu, lepas operation dan lain-lain.

Tahu tak dengan pembelian set kulit ni jugak kita akan dapat Free Membership. Selalunya registration fee adalah RM 35 tetapi bila kita beli sahaja set ni, terkecuali dari bayaran fee tersebut. Best kan?

Berapa sebenarnya harga set ni sahabat-sahabat tau tak? ! canister ESP berharga RM139 dan 1 botol Vitamin C berharga RM92. Tetapi dengan pembelian set ni kita hanya perlu membayar RM99 SAHAJA!!! 😃😃😃😃😃😃 Set Kombo ni memang set terjalak laris lah dan bagi yang berminat kena laju-laju grab k!


Untuk info lanjut bole click link di bawah ye umi sedia membantu😊 sehingga berjumpa lg❤️

http://www.wasap.my/+601110830519

Jangan lupa ikuti Medsos umi untuk info yang lebih banyak berkenaan puasa 
dan lain-lain lagi👸
Ramadhan Kareem

Instagram : @shakleecandy

sue, 09.40P.m.
TASEK GELUGOR , Penang

#nextlevelblogging 
#shakleethrive23
#shakleetriumph23
#blogmegashaklee
#vitaminc
#setrahmahshaklee
#shakleepenang
#shakleebertam
#shakleebukitmertajam
#shakleepulaupinang
#shakleetasekgelugor
#pengedarshakleeutara
#SetRamadhanShaklee 
#PuasaWithShaklee2023
#shakleeselangor
#shakleepahang
#shakleemelaka
#shakleejohor
#shakleenegerisembilan
#shakleeterengganu
#shakleekelantan

Comments

  1. Wah...kena grab cepat ni..rugilah x beli ni masa harga murah kn..

    ReplyDelete
  2. Idaman sangat kulit sihat, gebu dan bebas jerawat ni.

    ReplyDelete
  3. Vitamin tgh murah sekarang ni. Tak rugi beli. Cantik dapat sihat dapat

    ReplyDelete
  4. Wow! memang ramai yg puas hati dengan set vitamin kulit cantik ni

    ReplyDelete
  5. percaya lah kalo konsisten dgn ESP & vit c ni, takyah susah2 sgt nak jaga kulit, naturally sihat Insha Allah

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, bestnya baca feedback2 yang dah guna ESP and Vit C ni 😍😍

    ReplyDelete

Post a Comment

😉Terima kasih untuk comment anda.. Sy akn reply secepat yg mungkin! Jika tidak boleh terus WhatsApp sy di http://www.wasap.my/+601110830519/hisayanakshaklee❤️

Popular posts from this blog

WHY SHAKLEE??? 9 Sebab Kenapa Community Bussiness Shaklee Sangat Best???

 Why Shaklee??? Sejak dulu lagi soalan ni lah yang selalu bermain di minda dan selalu ditanyakan pada umi sedari umi mula joint shaklee pd 2011 dan berbiz secara serius dengan SHAKLEE 2012.. Pelbagai persepsi baik dan buruk yang timbul tika itu masih tidak dapat menggoyahkan hati ummi untuk teruskan niat murni ni... Setiap orang pasti akan ada BIG WHY bila kita ceburi satu2 perniagaan or mana-mana company kan? Biar apa pun alasannya, jawapan kepada big why tersebutlah pastinya menjadi satu asbab besar kepada kehidupan setiap orang.. umi yakin naik turun semangat tika itulah juga akan menentukan SIAPA KITA HARI INI....   ok yang tadi tu adalah cerita masa lampau yang sering ummi ingatkan pd diri untuk kekalkan momentum dalam bisnes shaklee ni sejak dulu.. walaupun langkah pertama umi bermula pada March 2012 untuk menulis blog namun momentum itu telah sebati dalam diri umi smpai ke hari ini.. So tidak hairanlah kenapa bisness jemaah (community bisness) sangat BEST!Meh umi kupas 9 sebab k

Set kesuburan Shaklee: Alhamdulillah Penantian selama 4 tahun berakhir...

assalamualaikum sahabat semua...hope semua tugas berjalan lancar seperti yg dirancang.. Alhamdulillah hari ni g checkup kt klinik n semuanya ok..nurse pun mcm pelik dgn bacaan hb untuk 2 bulan yg mantain jek..dia siap tanya puan mkn ubat apa??almaklum lah sebelum ni klo g checkup mst ada je msalah..emm mamafiyya ni seorang pembawa thalasemia..cuma x la teruk mana tp tiap kali checkup hb n bp mst rendah..darah pun salu je pekat sgt..nk tahu apa yg mamfiyya amalkan tadaaa.... SET J - IBU HAMIL TRIMESTER 1 ish excited lak citer pasal diri sendiri entri kali ni sebenarnya mamafiyya nk citer pasal kegigihan Abg n kakak mamafiyya berusaha untuk menimang cahaya mata yg menjadi igauan selama 4 thun menanti..Alhamdulillah berkat usaha + kesabaran + tawakal dorang akhirnya semua nya berhasil... Pada awalnya bermacam2 dugaan yg mereka terpaksa tempuh tp finally segala berlaku sekelip mata... Setelah berbagai usaha dilakukan mamafiyya cuba memperkenalkan produk Shaklee..dengan harapan

set berpantang

salam sahabiah sume....sorg sahabiah mamafiyya kt opis arini der btanya psal set 4 berpntang...alhmdulillah rezki dr Allah kn msti la berkobar2 mnunggu org bru dlm idupp..mmafiyya jg tumpg gembira bila dpt tau psal kbr gembira tu...sbb tu mamafiyya rsa ptut bkongsi sdikit info untuk tatapan sume..ade beberapa suplimen yg ptut diambil oleh si ibu untuk mnjamin ksihatan yg optimum untuk bayi n jga untuk ibu.. Untuk anda yg inginkn  set bersalin yang sesuai dan ekonomi, dan x perlu menilai antara jamu itu jamu ini. Dapatkan set bersalin/dalam pantang Shaklee, dengan harga yang cukup murah dan cukup bagus untuk memastikan anda sentiasa bertenaga dalam menguruskan orang baru. Set ini lengkap untuk 40 hari tempoh berpantang, mengandungi: Vita Lea (multivitamin) – 40 biji B-Complex with Asid Folic – 40 biji Vita-C – 40 biji Zinc – 40 biji Kini anda tak perlu risau lagi kerana set ini amat sesuai sekiranya anda menyusukan bayi. Ia tidak mengandungi sebarang bahan aktif yang berbahaya