Skip to main content

BISNES ONLINE TERBAIK DI MALAYSIA

Salam 10 terakhir Ramadhan sahabat-sahabat umi.

Hampir 2 minggu umi tak dapat nak share entry terbaru dengan sahabat-sahabat. So harini umi curi jugak kesempatan yang ada untuk umi terus sharing dan gunakan medium blog ni untuk sebarkan ilmu serta info bermanfaat untuk semua. 

Task umi untuk minggu ni adalah tentang Bisnes Online terbaik. Jika di lihat pada masa kini sudah ramai yang celik bisnes dan pelbagai syarikat atau cabang bisnes bercambah di media sosial. Ada yang berjaya dan ada yang separuh jalan. Tetapi pilihan untuk terus berbisnes melalui atas talian sebenarnya adalah pilihan terbaik masa kini memandangkan kecanggihan gajet dan kepelbagaian idea semakin tersebar luas. 


Kenapa Bisnes Online menjadi trend masa kini??

1) No limit cash

Dunia tanpa sempadan kini mewujudkan urusniaga tanpa limit dan ini menyebabkan individu mahupun syarikat bergerak bebas dalam berjual beli. Urusniaga di hujung jari ini sangat memudahkan proses di mana setiap jual beli hanya menggunakan pindahan wang dengan cepat dan pantas tanpa perlu menggunakan cash (cashless). 

2) Kebebasan masa

Ramai yang memilih untuk berbisnes online kerana kesuntukan masa. Ada yang sudahpun mempunyai pekerjaan tetap namun oleh kerana perlukan pendapatan sampingan mahupun sekadar minat berniaga, pilihan untuk berbisnes online adalah jalan mudah untuk jana income yang lumayan.

3) Tidak perlu berjumpa dengan pelanggan. 

Boleh dikatakan kesemua urusan jual beli online berlaku tanpa perlu berjumpa dengan pelanggan. Ini kerana kesemua maklumat dan detail tentang produk mahupun bayaran telah tersedia dan terpapar di dalam internet. Pelanggan hanya perlu memilih dan transaksi juga berlaku dengan mudah.

4) Flexible

Dengan hanya menggunakan gajet perniagaan akan menjadi lebih mudah. Tidak perlu berada di satu-satu tempat untuk memulakan perniagaan malah di mana-mana sahaja perniagaan akan berjalan seperti biasa.

Bila umi mula terjebak dengan bisnes online??

Umi sendiri telah terjebak dengan bisnes online sejak umi berumur 18 tahun. Tetapi pada masa tu umi mungkin hanya menjadi pelanggan dan dari situ umi mula belajar dan melihat bagaimana perniagaan ini dijalankan. Umi mula sedar kelebihan berbisnes di atas talian ni apabila umi mula bekerja di usia 22 tahun. Dari situ umi mulakan perniagaan pertama umi dengan hanya hanya menjual keychain dan pelbagai craftangan lain menggunakan platform FB dan Blog. Permulaannya agak slow tetapi lama-kelamaan view blog umi meningkat dan yess its work well. 

Umi kembangkan lagi minat dan kemahiran menjahit umi untuk dipasarkan dan kemudiannya umi hasilkan pelbagai barangan craft menggunakan cotton. Umi juga share semua cerita tentang pengalaman umi berniaga di online ini melalui blog. Dan di situ umi jumpa dengan ramai kawan yang juga sama-sama berniaga seperti umi. Kami bertukar cerita dan ilmu demi melariskan jualan masing-masing. Sejak tu umi memang aktif di media social.

Sehinggalah tahun 2011, umi mendirikan rumahtangga dan direzekikan Allah hamil anak sulung. Di awal kehamilan alhamdulillah morning sickness yang biasa seperti ibu-ibu lain namun, apabila masuk ke trimester ke 2 kesihatan umi mula drop dan masa tu hanya fikir nak umi dan baby sihat sahaja. mulalah umi menggoogle dan alhamdulillah dipertemukan dengan SHAKLEE. Kesedaran pentingnya kesihatan terjawab dengan asbab Shaklee. Umi mula belajar dan cari pelbagai ilmu tentang kesihatan dan alhamdulillah umi juga mula sharing info kesihatan dengan ramai orang di medsos. Sehinggalah umi dah mula in love dengan bisnes ni dan setia hingga kini alhamdulillah...

WHYYYYY?????? BISNES ONLINE SHAKLEE???

1. Shaklee sentiasa up to date system and data. 

Bayangkan masa 2011 umi mula joint as a member dan masa tu sistemnya pun dah canggih walaupun register member perlu isi borang. Tapi once you submit data akan ada dalam system seumur hidup. Means membership tak akan lupus sampai akhir hayat. Tak lama kemudian pelbagai pembaharuan di buat seperti yuran membership dikurangkan dari rm65 ke rm35 dan data member perlu di renew semula untuk aktifkan membership. Tetapi kelebihannya member hanya perlu membeli mana-mana produk tanpa bayaran yuran membership dan automatik renewal.

2. Shaklee website user friendly

Selari dengan peredaran masa, system shaklee sentiada di update dengan pelbagai info yang padat bermulalah dari info produk, set-set kesihatan, keperluan vitamin untuk badan dan penyakit hinggalah sharing kejayaan dan tips-tips menarik tentang bisnes juga tersedia. Bukan itu saja, Di website ini juga diwujudkan BOT bagi memudahkan robot berinteraksi dengan user untuk semua persoalan yang diajukan. Begitu juga untuk register as a new member juga disediakan link directly dengan system. Mudah dan cepat semuanya dihujung jari.

3. (MASTERS FORUM)

Setiap bulan akan diadakan meeting for leaders untuk setiap promo dan update product. Dengan adanya saluran ini info akan mudah disampaikan kepada user or member dan empayar perniagaan mudah dikembangkan kerana di Shaklee aspek duplicate sangat ditekankan. Dari leader terus ke downline dan ke pelanggan. 

4. Tiada had medsos 

Di dalam shaklee semua marketing and sharing produks  dibenarkan di semua platform termasuklah  - IG, fb, blog, tiktok dan twitter walaupun terdapat beberapa rules and e-commerce is not allowed. 

Bukan hanya di website, Shaklee juga menyediakan marketing tools termasuk posters, info kempen dan produk di TELEGRAM channel. Begitu juga dengan copy writing untuk kesemua info produk juga ada disediakan. 

5.Tiada had umur.

Walaupun syarat untuk register as a member bermula dari umur 18 tahun, namun bisnes shaklee ini tidak mengenal lapisan umur . Yang sedang bekerja atau tidak bekerja, student atau yang telah berpencen, Ibu-ibu ayah-ayah juga nenek-nenek pun boleh sama-sama berbisnes online tanpa sempadan. Boleh dikatakan bisnes online shaklee ini juga boleh dijadikan sebagai satu kerjaya sebenar dan dapat membantu lebih ramai orang untuk jana pendapatan dan kesihatan yang baik.

7. Bisnes shaklee boleh diwariskan

Bisnes Shaklee boleh diwariskan pada anak cucu? Bila kita bermula membina perniagaan, ianya bukan sekadar dapat duit untuk belanja. Tapi ianya merupakan satu legasi empayar yang kita kena bina untuk anak cucu cicit keturunan kita. Selalu kita dengar nama besar seperti NAZA, BERJAYA, FAIZA, SATE  SAMURI dan banyak lagi. Bisnes yang asalnya dibina oleh ibu bapa dan kini anak-anak boleh teruskan empayar bisnes tu. Begitulah juga bisnes Shaklee.



Di US, bisnes shaklee sudah berjaya diwariskan ke generasi 4 dan 5 dah tau dan di Malaysia sudah ke generasi ke-2 alhamdulillah.
8. The Best Insentive in shaklee

Rata-rata bisnes online menjanjikan insentif terbaik buat pelanggannya begitu juga dengan shaklee. Namun dalam shaklee ada 3 fokus utama yang perlu di lihat supaya perjalanan bisness berjalan lancar dan target untuk berjaya mudah diperolehi. Di shaklee ada 3C yang ditawarkan. Cash, Car dan Convention. Hingga kini umi dah bertapak di shaklee sudah hampir 12 tahun dan insyaallah semoga umi juga dapat capai impian umi bersama team dan shakleean yang lain.


Percutian mewah dan umrah PERCUMA. Jika layak tapi tak dapat join trip, boleh tukar kepada CASH.. best kan???

Bagi Umi semua info ni adalah yang paling menarik sepanjang umi berada di dalam shaklee. Alhamdulillah team umi sangat proaktif dalam selalu sharing tips-tips menarik dalam bisnes. Pengisian rohani juga jadi agenda utama kami dalam setiap sesi meeting dan coaching alhamdulillah..Bisnes Online Shaklee adalah Bisnes Online terbaik di malaysia kini dan boleh dijadikan sebagai satu platform terbaik dalam kejayaan bisnes

Untuk info lanjut bole click link di bawah ye umi sedia membantu😊 sehingga berjumpa lg❤️

http://www.wasap.my/+601110830519

Jangan lupa ikuti Medsos umi untuk info yang lebih banyak berkenaan puasa 
dan lain-lain lagi👸
Ramadhan Kareem

Instagram : @shakleecandy

sue, 1240P.m.
TASEK GELUGOR , Penang

#nextlevelblogging 
#shakleethrive23
#shakleetriumph23
#blogmegashaklee
#vitaminc
#setrahmahshaklee
#shakleepenang
#shakleebertam
#shakleebukitmertajam
#shakleepulaupinang
#shakleetasekgelugor
#pengedarshakleeutara
#SetRamadhanShaklee 
#PuasaWithShaklee2023
#shakleeselangor
#shakleepahang
#shakleemelaka
#shakleejohor
#shakleenegerisembilan
#shakleeterengganu
#shakleekelantan

Comments

Popular posts from this blog

WHY SHAKLEE??? 9 Sebab Kenapa Community Bussiness Shaklee Sangat Best???

 Why Shaklee??? Sejak dulu lagi soalan ni lah yang selalu bermain di minda dan selalu ditanyakan pada umi sedari umi mula joint shaklee pd 2011 dan berbiz secara serius dengan SHAKLEE 2012.. Pelbagai persepsi baik dan buruk yang timbul tika itu masih tidak dapat menggoyahkan hati ummi untuk teruskan niat murni ni... Setiap orang pasti akan ada BIG WHY bila kita ceburi satu2 perniagaan or mana-mana company kan? Biar apa pun alasannya, jawapan kepada big why tersebutlah pastinya menjadi satu asbab besar kepada kehidupan setiap orang.. umi yakin naik turun semangat tika itulah juga akan menentukan SIAPA KITA HARI INI....   ok yang tadi tu adalah cerita masa lampau yang sering ummi ingatkan pd diri untuk kekalkan momentum dalam bisnes shaklee ni sejak dulu.. walaupun langkah pertama umi bermula pada March 2012 untuk menulis blog namun momentum itu telah sebati dalam diri umi smpai ke hari ini.. So tidak hairanlah kenapa bisness jemaah (community bisness) sangat BEST!Meh umi kupas 9 sebab k

Set kesuburan Shaklee: Alhamdulillah Penantian selama 4 tahun berakhir...

assalamualaikum sahabat semua...hope semua tugas berjalan lancar seperti yg dirancang.. Alhamdulillah hari ni g checkup kt klinik n semuanya ok..nurse pun mcm pelik dgn bacaan hb untuk 2 bulan yg mantain jek..dia siap tanya puan mkn ubat apa??almaklum lah sebelum ni klo g checkup mst ada je msalah..emm mamafiyya ni seorang pembawa thalasemia..cuma x la teruk mana tp tiap kali checkup hb n bp mst rendah..darah pun salu je pekat sgt..nk tahu apa yg mamfiyya amalkan tadaaa.... SET J - IBU HAMIL TRIMESTER 1 ish excited lak citer pasal diri sendiri entri kali ni sebenarnya mamafiyya nk citer pasal kegigihan Abg n kakak mamafiyya berusaha untuk menimang cahaya mata yg menjadi igauan selama 4 thun menanti..Alhamdulillah berkat usaha + kesabaran + tawakal dorang akhirnya semua nya berhasil... Pada awalnya bermacam2 dugaan yg mereka terpaksa tempuh tp finally segala berlaku sekelip mata... Setelah berbagai usaha dilakukan mamafiyya cuba memperkenalkan produk Shaklee..dengan harapan

set berpantang

salam sahabiah sume....sorg sahabiah mamafiyya kt opis arini der btanya psal set 4 berpntang...alhmdulillah rezki dr Allah kn msti la berkobar2 mnunggu org bru dlm idupp..mmafiyya jg tumpg gembira bila dpt tau psal kbr gembira tu...sbb tu mamafiyya rsa ptut bkongsi sdikit info untuk tatapan sume..ade beberapa suplimen yg ptut diambil oleh si ibu untuk mnjamin ksihatan yg optimum untuk bayi n jga untuk ibu.. Untuk anda yg inginkn  set bersalin yang sesuai dan ekonomi, dan x perlu menilai antara jamu itu jamu ini. Dapatkan set bersalin/dalam pantang Shaklee, dengan harga yang cukup murah dan cukup bagus untuk memastikan anda sentiasa bertenaga dalam menguruskan orang baru. Set ini lengkap untuk 40 hari tempoh berpantang, mengandungi: Vita Lea (multivitamin) – 40 biji B-Complex with Asid Folic – 40 biji Vita-C – 40 biji Zinc – 40 biji Kini anda tak perlu risau lagi kerana set ini amat sesuai sekiranya anda menyusukan bayi. Ia tidak mengandungi sebarang bahan aktif yang berbahaya