Skip to main content

Persiapan menyambut Ramadhan dengan 3Gem

assalamualaikum n selamat petang rakan2 mamafiyya kat luar sana..
entry ptg ni mamafiyya nak sharing lg dengan kawan2 semua betapa pentingnya kita menyiapkan diri samada dr segi fizikal mahupun mental untuk menyambut Ramadhan Kareem x lama lg..hope sedikit info yg dikongsikan bakal menjadi panduan buat semua..
 Mari kita rebut peluang ini!
  • Firstly, sebagai muslim yang benar-benar prihatin dengan kehadiran Ramadhan, kita hendaklah menjaga kesihatan kita sebaik mungkin, supaya kita tidak terlepas peluang untuk melakukan ibadat. Bukankah ini bulan untuk mengumpul pahala sebanyak mungkin? Oleh itu, jagalah kesihatan supaya kita tidak miss melakukan ibadah seperti solat tarawikh.
  • Menyemak semula hukum-hakam yang berkaitan dengan pengertian puasa, hikmah, rukun dan perkara-perkara yang membatalkan puasa agar ibadah yang dilalui tidak sia-sia.
  • Mengambil tahu amalan-amalan sunat yang sangat digalakkan ketika berpuasa seperti membaca al-quran, bersedekah dan membantu golongan yang susah. Di samping itu hendaklah juga mengetahui fatwa-fatwa berkaitan dengan permasalahan semasa yang berkaitan dengan puasa.
  • Menanamkan keazaman dengan penuh ikhlas untuk menumpukan sepenuhnya bulan ini dengan amal ibadah. Kehadiran ke masjid bukan kerana malu kepada orang ramai tetapi benar-benar mengharapkan pengampunan dari Allah Taala :)
  • Sentiasa berdoa Allahumma Ballighna Ramadhan
  • Mujahadah untuk bangun malam (beberapa kali seminggu). Supaya kita tidak liat lagi bangun malam di bulan Ramadhan
  • Menjaga lidah dari perkara keji seperti mengumpat dan mencaci. Yang mana suka banyak cakap tu, eloklah mula diam dari bercakap perkara yang sia-sia. Ingat, semakin banyak percakapan kita, semakin banyak silap yang kita lakukan.
  • Mengingatkan orang lain tentang kepentingan membuat persediaan menyambut Ramadhan
  • Membuat semakan amalan di bulan Ramadhan tentang segala yang dibincangkan diatas
Oleh itu sama2 kita mendidik hati supaya sentiasa mempersiapkan diri bagi menyambut kedatangan bulan yg di nanti ini dengan kesihatan yg menyeluruh..

Dari segi kesihatan mamafiyya amat menitikberatkan mengenai pengambilan suppliment yg bleh mengelakkan kita dari dehydrate air yg terlalu banyak..ini kerana apabila badan mengalami kekurangan air aotomatik kita akan merasa lesu dan tidak bermaya untuk melakukan apa2 pekerjaan mahupun amal ibadah yang juga akan tergendala..so untuk megelakkan tubuh dari kehilangan air yg banyak kita boleh mengambil set 3Gem Shaklee..ia juga amat sesuai diamalkan oleh ibu yang sedang menyusukan anak ketika berpuasa..
Mengapa perlu memilih 3 Gem???


Energizing Soy Protein

*****************

♥ Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.

♥ Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar,

♥ Membekalkan tenaga,

♥ Memberikan rasa kenyang

♥ Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat

♥ Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit

♥ Membanyakkan susu badan (milkbooster)

♥ Membantu mengekalkan kepejalan otot

♥ Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal

♥ mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat

Mealshakes

*********

♥ Ianya multivitamin a.k.a pemakanan lengkap. Rasanya sangat sedap seperti rasa ice cream vanila tapi dalam bentuk serbuk.

♥ Meal Shakes Shaklee adalah salah satu pilihan pemakanan yang diberi jolokan ‘easy-on-the-go meal’ kerana penyediaannya yang begitu mudah, dan kandungannya yang lengkap membekalkan nutrient keperluan harian.

♥ Meal Shakes sesuai untuk kanak-kanak yang aktif dan tak boleh duduk diam. Sesuai juga buat mereka yang tidak sempat mengambil sarapan dan hidangan yang seimbang. Juga membekalkan nutrisi kepada mereka yang sukar untuk menelan supplemen dalam bentuk pil terutama warga tua.

♥ Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.

♥ Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.

♥ Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik

♥ Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.



Performance Drink

****************

♥ Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.

♥ Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.

♥ Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

♥ Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

♥ Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.

♥ Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia bole tolong cegah dehydration tu.
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
So bagi sesiapa yg mengalami masalah yang sama bolehlah menghubungi mamafiyya untuk konsultasi sepenuhnya..insyaAllah kita berkongsi sama2 masalah yg dialami.


Kekangan bajet??????????????Jangan risau.Hubungi saya dan saya akan membantu anda-0195632038



Berita baik kepada ibu2 di luar sana yang ingin menjana pendapatan sehingga 5k bersama mamafiyya bolehlah hubungi mamafiyya terus. segala panduan serta petunjuk akan diberikan beserta bimbingan hingga ke puncak..bersama kita memartabatkan sunnah Rasulullah dalam mencari rezki yang halal..jgn malu jgn segan!ibu2 juga boleh emailkan ke wafiyyacoomil@gmail.com..

Comments

Popular posts from this blog

Set kesuburan Shaklee: Alhamdulillah Penantian selama 4 tahun berakhir...

assalamualaikum sahabat semua...hope semua tugas berjalan lancar seperti yg dirancang.. Alhamdulillah hari ni g checkup kt klinik n semuanya ok..nurse pun mcm pelik dgn bacaan hb untuk 2 bulan yg mantain jek..dia siap tanya puan mkn ubat apa??almaklum lah sebelum ni klo g checkup mst ada je msalah..emm mamafiyya ni seorang pembawa thalasemia..cuma x la teruk mana tp tiap kali checkup hb n bp mst rendah..darah pun salu je pekat sgt..nk tahu apa yg mamfiyya amalkan tadaaa.... SET J - IBU HAMIL TRIMESTER 1 ish excited lak citer pasal diri sendiri entri kali ni sebenarnya mamafiyya nk citer pasal kegigihan Abg n kakak mamafiyya berusaha untuk menimang cahaya mata yg menjadi igauan selama 4 thun menanti..Alhamdulillah berkat usaha + kesabaran + tawakal dorang akhirnya semua nya berhasil... Pada awalnya bermacam2 dugaan yg mereka terpaksa tempuh tp finally segala berlaku sekelip mata... Setelah berbagai usaha dilakukan mamafiyya cuba memperkenalkan produk Shaklee..dengan harapan

set berpantang

salam sahabiah sume....sorg sahabiah mamafiyya kt opis arini der btanya psal set 4 berpntang...alhmdulillah rezki dr Allah kn msti la berkobar2 mnunggu org bru dlm idupp..mmafiyya jg tumpg gembira bila dpt tau psal kbr gembira tu...sbb tu mamafiyya rsa ptut bkongsi sdikit info untuk tatapan sume..ade beberapa suplimen yg ptut diambil oleh si ibu untuk mnjamin ksihatan yg optimum untuk bayi n jga untuk ibu.. Untuk anda yg inginkn  set bersalin yang sesuai dan ekonomi, dan x perlu menilai antara jamu itu jamu ini. Dapatkan set bersalin/dalam pantang Shaklee, dengan harga yang cukup murah dan cukup bagus untuk memastikan anda sentiasa bertenaga dalam menguruskan orang baru. Set ini lengkap untuk 40 hari tempoh berpantang, mengandungi: Vita Lea (multivitamin) – 40 biji B-Complex with Asid Folic – 40 biji Vita-C – 40 biji Zinc – 40 biji Kini anda tak perlu risau lagi kerana set ini amat sesuai sekiranya anda menyusukan bayi. Ia tidak mengandungi sebarang bahan aktif yang berbahaya

SLIMMING SET SHAKLEE YG PALING UMI SUKA

Waktu ni umi dalam bus sedang bergerac ke Putrajaya.. Sempat lg siapkan task ke 3 ni..  Seperti entry2 sebelum ini, slimming set shaklee adalah set yang paling banyak umi share. Al maklum lah dah jatuh cinta dengan effect yg umi sendiri dpt rasa..  Alhamdulillah berkat konsisten dan follow tanpa derhaka umi dapat result yg boleh buat umi tersenyum sentiasa. Berat asal umi pada awalnya dari 80kg dan umi berjaya turunkan berat sehingga 50kg.. 30 kg adalah satu angka yg mustahil sebenarnya bagi umi. Tapi umi stay jgk dgn guideline yg umi sendiri paksa kan untuk terus melangkah sehingga ke titik penamat.. Korang mesti nak tau kan camana umi buat kan?? Boleh juga baca di cni.. Selain daripada amalkan slimming set dari shaklee, umi jgk konsisten amalkan gaya hidup sihat seperti penjagaan makanan dan workout 2 kali seminggu.. Umi amalkan cara suku suku separuh dan juga eat clean. Pada awalnya mungkin agak susah sedikit tetapi lama kelamaan umi dah terbiasa dan sebati dengan diri umi..insyaAl